Tatoeages

Tegenwoordig is het niet meer weg te denken in het straat beeld.
Bijna iedereen heeft wel een tattoo.
Is het een klein iets, dan wel een hele sleeve.

image

Vandaag wil ik met jullie mijn tatoeages delen.
En het verhaal erachter.
Ik ben geen persoon die zomaar een tattoo zet, alleen maar omdat ik het leuk vind.
Nee mijn tatoeages hebben allemaal een betekenis.

Mijn eerste tattoo liet ik zetten toen ik 16 was, deze staat op mijn heup/lies. Hier heb ik dus geen foto van.
Ik heb hier de overlijdensdata staan van mijn oma.

Mijn 2de tattoo.

image

Mijn naam op mijn pols, ik hoor jullie denken waarom je eigen naam?

Waarom mijn eigen naam, en deze plek?
Ik wilde mijn littekens die ik daar heb ‘verbergen’. Ga er niet verder op in op de littekens.
En mijn naam, om mezelf duidelijk te maken wat er gebeurd is en dat het niet meer mag gebeuren.
Deze tattoo liet ik zetten toen ik 19 was.

Op mijn linker onderarm bij mijn elleboog heb ik deze tattoo staan.

image

Het is de naam van mijn overleden hond met data. Daarbij een ballon en sterren.
Ik ben opgegroeid met deze hond en was er kapot van dat ze er niet meer was.
Ze was dol op ballonnen vandaar de ballon erbij.

Ik wilde geen standaard honden pootje, ik wilde echt iets wat bij haar paste
De sterren?…ze is in de hemel.
Bij deze tattoo was ik 22.

Veel ruzies en probelem heb ik met mijn ouders gehad. Ondanks dat zijn en blijven het mijn ouders.

image

Vandaar dat ik mama en papa op mijn rechter pols heb staan (aan de buiten/zij kant).
Ook hier was ik 22 (of toch 23…)

Helaas overleed mijn 2de hond waar ik mee opgegroeid ben in 2013.
Hij ging altijd het lichtje van een zaklamp achterna.

image

Vandaar dat ik voor hem een zaklamp met naam en data heb laten zetten.
Deze staat op mijn linker onderarm.
Hier was ik 23.

Ik ben er 1 van een tweeling. Heb een onwijs goede band met hem.
We hoeven elkaar maar aan te kijken en we weten wat we bedoelen.
Op mijn rechter pols aan de binnenkant heb ik dan ook een tweeling teken staan.

image

Hierin staan mijn voorletter en die van mijn tweeling broer.

Zoals ik dus al zei, al mijn tatoeages hebben een betekenis.
Uiteindelijk wil ik een hele sleeve.
Voor de mensen die niet weten wat dat is, mijn hele arm vol met tatoeages.
Daarvoor moet ik eerst even flink sparen en bedenken wat ik precies wil.

Op dit moment heb ik alweer een nieuwe tattoo in mijn hoofd zitten.
Zoals je dus mensen vaak hoort zeggen: Het blijft er niet bij 1!.

Ik wilde dit toch met jullie delen.
Af en toe staat er een foto van mij op social media met mijn tattoos zichtbaar, en krijg dan vaak de vraag: Heb jij tatoos!

Ja ik heb tattoos en ik vind ze mooi.
Ieder zijn eigen ding, maar dit ben ik met tattoo’s.

Doet het zetten pijn? Hier kan ik niet over oordelen iedereen heeft een andere pijn grens.
Bij mij deed het geen zeer, alleen sommige plekken zijn wat gevoeliger.

Als je besluit om je eerste tattoo te gaan zetten raad ik je aan om dit niet op een plek te doen waar veel bot zit.
Bijvoorbeeld op je voet, ik heb mij laten vertellen dat dat onwijs veel pijn doet.

image

7 thoughts on “Tatoeages

  1. sabsstyle 11 Jun, 2014 om 09:39 Reply

    Tattoos met betekenissen blijven het mooiste 🙂
    Heb er zelf 5, waarvan 3 redelijk groot 😉 Voet deed bij mij geen pijn, je voelt het maar echt pijn kan ik het niet noemen, evenals tussen mijn schouderbladen, rug en achter mijn oor 🙂

    wil je nog meer tattoos? Hier nog een aardige lijst staan haha

  2. Mirne 11 Jun, 2014 om 11:04 Reply

    Ik wil ook nog tatoeages. Ook eentje om littekens te verbergen. Maar dat is op mijn bovenbeen, dus ik wil er een kousenband van maken denk ik. Kan ik niet alles bedekken, maar het in ieder geval een beetje afsluiten en mooier maken.

  3. misspinkynails 11 Jun, 2014 om 13:31 Reply

    Ik heb ook 3 tatoeages. Waaronder 1 op mijn voet. Het voelt niet prettig maar ja wat kan je er anders van denken dan dat ze met een naald je huid open krassen 😉
    Ik heb ook mijn betekenissen en laat zeker niet zomaar iets zetten. En ik wil er zeker ook meer!

    Die van jou zijn mooi en ik begrijp je heel goed 😉

  4. tessbo 11 Jun, 2014 om 17:46 Reply

    Haha ik heb heel erg lang nagedacht over de mijne en ondertussen staat er al ruim een jaar een redelijke zwaluw op mijn onderrug. Ben er nog steeds erg blij mee 🙂 Tof dat je dit met ons wou delen.

  5. NailTalk (@MTerveer) 12 Jun, 2014 om 11:05 Reply

    Prachtige tattoos meid. En mooi dat ze allemaal een verhaal vertellen! Gezien je ‘verhaal’ denk ik dat wij best veel gemeen hebben.

    • dailynailsart 12 Jun, 2014 om 11:20 Reply

      Iedereen draagt een rugzak bij. De een wat groter als de ander

Geef een reactie

