Dailynailschallenge #1 One stroke nailart.

Normaal gesproken is het op een maandag Nailart Monday tijd.
Vandaag alleen niet, vandaag begin ik de DailyNailsChallenge.

image

Tijd geleden kondigde ik al aan dat ik een challenge wilde gaan doen.
Artikel gemist, je kan hem hier terug lezen.

Vandaag begin ik dus met de challenge, 5 dagen lang iedere dag een nailart tutorial online.

Wat heb ik gebruikt:
– Gele en witte acryl verf.
– Recht afgesneden nailart pencil.
– Dotting tool.
– Base en top coat.
– China glaze #1230.
– Een bord.

image

Stap 1:
Als eerste heb ik mijn nagels gelakt met een base coat. Vervolgens met China Glaze #1230.

image

Stap 2:
Doe wat witte en gele acryl verf op een bordje.
Ga dan met iedere hoek van je nailart pencil door de acryl verf.

image

Veeg dit een klein beetje af op het bord.

Stap 3:
Maak dan miniscule beweringen van boven naar beneden op je nagels, terwijl je dit doet ga je ook een beetje opzij.

image

Herhaal stap 2 en 3 iedere keer, tot dat je een ‘bloem’ hebt op je nagels.

Stap 4:
Voor een beetje opvulling heb ik hier en daar nog wat dots geplaatst.

image

Stap 5:
Als je met acryl verf werkt lak je altijd af met topcoat.
Doe je dit niet, en je komt in aanraking met water,  dan gaat de acryl verf eraf.

image

De one stroke techniek is erg lastig om uit te leggen, maar op YouTube staan genoeg filmpjes erover.

image

Wat vinden jullie ervan?

5 thoughts on “Dailynailschallenge #1 One stroke nailart.

  1. Judithr8 26 Mei, 2014 om 09:41 Reply

    Gaaf! Dit wil ik zelf ook nog graag eens proberen! Vrees alleen dat het bij mij niet zo’n succes wordt 😉

    • dailynailsart 26 Mei, 2014 om 09:43 Reply

      Dankjewel. Ik heb ook heel vaak moeten oefenen om uiteindelijk een redelijk resultaat te krijgen.

  2. NailTalk (@MTerveer) 26 Mei, 2014 om 14:47 Reply

    Leuk gedaan! Weet hoe moeilijk het is!

  3. Julie 26 Mei, 2014 om 15:53 Reply

    Wat een fantastisch mooie nail art!

Geef een reactie

