Met wat blog ik?

Geregeld krijg ik de vraag: met wat maak je je foto’s?
Hoe bewerk je ze? enz..
Ik besloot om hier dus een artikel aan te wijden.

image

Allereerst doe ik alles met mijn telefoon.
Wat!
Ja inderdaad ik blog met mijn Samsung Note 3.

Een jaar geleden besloot ik om te gaan bloggen, maar hoe? ik heb geen pc.
Lang leve de smartphones van tegenwoordig.

Al snel had ik de blogger app gedownload en kwam mijn eerste artikel online.
Indmiddels ben ik overgestapt naar WordPress, dit omdat WordPress veel fijner en makkelijker werkt op mijn telefoon.

image

Dat ik over ben gestapt naar WordPress heb ik mede te danken aan Viviana.
Zij heeft dit voor mij gedaan en heeft de uitstraling zoals de rechter zijbalk e.d voor mij gedaan.
Zonder haar had mijn blog er heel anders uit gezien (in de zin van ‘slordig’ ‘geen gezicht’)
Dankjewel Viviana voor al je hulp.

Mijn layout en logo, hoe heb ik die gemaakt?
Die heb ik laten maken door Sonja.
Mijn ideeën doorgegeven wat ik graag zou willen en zij heeft dit heel mooi aangevoeld, en gemaakt.
Dankjewel Sonja!

Ook heb ik geen foto camera.
Alle foto’s die op mijn blog staan zijn gemaakt met mijn Note 3.

Hoe ik mijn foto’s bewerk?
Eigenlijk bewerk ik heel weinig aan mijn foto’s.
Het enige wat ik doe, ik snijd ze bij zodat ze het formaat van ‘instagram’ krijgen.
Voor de rest zet ik alleen mijn naam in de foto’s.
Voor dit alles gebruik ik de app PhotoGrid.

image

Zelfs mijn eerste YouTube filmpje heb ik met mijn telefoon gedaan.

Zou je dan geen pc willen?
Ja natuurlijk wel!, maar dat moet financieel ook kunnen.
Voorlopig blijf ik bloggen via mijn telefoon, een pc is geen hoofdzaak voor mij, puur omdat het nu prima gaat via mijn telefoon.

Ik wilde dit artikel schrijven om te laten zien dat je geen dure pc nodig hebt of een camera.
Een redelijk goede smartphone kom je al een heel eind.

Zoals je ook kan lezen heb ik wel hulp gehad met mijn blog.
De artikelen en de inhoud ervan is wel helemaal van mij.

Viviana en Sonja, nogmaals bedankt voor het helpen en mijn blog zo te maken zoals ik het voor ogen had.

En voor de lezers:
Als je een blog zou willen beginnen maar je hebt geen pc, zoals je leest het is mogelijk om te bloggen zonder pc.

Liefs, Daphne

6 thoughts on “Met wat blog ik?

  1. Viv (nailart-addict) 29 Apr, 2014 om 07:41 Reply

    Je hebt inderdaad geen dure spullen nodig. De smartfoons van tegenwoordig zijn super. 😉

  2. mandybosnails 29 Apr, 2014 om 08:05 Reply

    Hehe blij dat ik niet de enige ben die bijna alles met mijn telefoon doet! 😉 ik heb de samsung s4 en bevalt me perfect! Ik wissel af met telefoon en Ipad en als ik iets drastisch moet aanpassen in mijn blog pak ik heeeeel soms mijn oude mini laptopje omdat ik merk dat niet alles lukt met Android! Maar echt het grootste gedeelte doe ik met mijn telefoon. 😉 Leuk om te lezen. 😉

  3. FeliciaRDS 29 Apr, 2014 om 10:48 Reply

    Oh dat is knap dat je het via je telefoon doet! Ik wist eigenlijk niet dat dat ook zo makkelijk kon, grappig 🙂 Ik denk dat het uiteindelijk wat makkelijker werkt op een laptop, omdat je dan wat meer overzicht hebt. Maar je site en alles ziet er hartstikke goed uit!

    • dailynailsart 29 Apr, 2014 om 12:38 Reply

      Tuurlijk zal het met een pc makkelijker en sneller werken. Maar je moet roeien met de riemen die je hebt. 🙂 . Dankjewel

  4. NailTalk (@MTerveer) 29 Apr, 2014 om 13:56 Reply

    Ik vind het knap! Bloggen met mijn laptop is al een uitdaging 😛

  5. Linda / Oh My Beauty 29 Apr, 2014 om 16:03 Reply

    Wauw, respect dat je alles met je telefoon doet! Ik blog altijd met me laptop en een aparte camera.

Geef een reactie

