Bekentenissen van een Nagellakverslaafde #2

Gisteren middag kreeg ik weer een mailtje van Pippi.
Het 2de artikel dat zij schrijft voor mijn blog.
Ik was boodschappen aan het doen, maar was zó nieuwsgierig dat ik het gelijk ben gaan lezen (yups midden in de supermarkt)
Ook benieuwd?….lees dan snel verder..

image

Zelfs als je meer dan 2500 potjes nagellak hebt, kan je nooit de exacte kleur vinden die je zoekt. Toen ik geïnteresseerd raakte in nagellak was Jade van Chanel het gehypte lakje en dus ook kleurtje dat helemaal in was. Omdat ik slechte ervaringen had met dat merk weigerde ik het dan ook in de parfumerie te gaan halen. En zo begon mijn allereerste zoektocht naar een dupe. Het werd er eentje van Eyeko en samen met de vier of vijf andere lakjes die ik meebestelde, was dat het begin van mijn stash.

Behalve pure hebberigheid is de voornaamste reden voor die behoorlijk grote verzameling het feit dat ik redelijk in staat ben om verschillen te zien die er toch altijd wel zijn tussen een paar tinten die een man allemaal met hetzelfde woord schijnt te benoemen. Als mijn iets minder nagellakverslaafde vriendinnen zich hardop afvragen waarin dat significante verschil ‘m dan zit, antwoord ik wijsneuzerig dat in het ene lakje een drupje blauw of zwart zit. Of dat de finish net iets anders is. Tja, dan heb ik toch weer een reden om een aankoop te doen.

Inmiddels heb ik aardig wat lakken die je kunt beschouwen als min of meer gelukte dupes van het Chanel lakje waarvan ik achteraf spijt heb dat ik het niet gekocht heb. Want nu heb ik erg goede base- en top coats en daarbij draag ik zelfs het fraaiste lakje slechts een etmaal. Overigens doe ik de allermooiste vaker dan eenmaal op hoor. En ik lak regelmatig nagels van andere mensen. En ik geef minder uit aan nagellak dan mijn man aan sigaretten en die zijn in één keer weg. Maar dit terzijde,

Toch kan ik in al die Helmers niet de juiste kleur vinden om een beschadiging aan mijn salontafel mee te camoufleren. Dat ding is rood, IKEA rood. Als je het zo middenin de kamer ziet staan, denk je dat het een makkie zal zijn om een dupe te vinden. Totdat je een aantal lakjes naar beneden haalt en ze op de tafel legt. Het ene is veel te paars, de ander te roze, een derde te oranje en ga zo maar door. Op de basisschool viel mijn mond open toen ik leerde dat de Eskimo’s veertig woorden voor sneeuw hadden en nu ben ik er achter dat er tientallen tinten zijn die we toch allemaal rood noemen.

Ze zijn heel handig, die artikelen waarin een blogger dupes zoekt en vaak ook vindt. Zeker als men het doet om de wat minder gefortuneerde lezers een alternatief te bieden voor een lakje waarvoor je misschien twee avonden vakken moet vullen, oppassen of kranten rond moet brengen. En natuurlijk zijn er ook nagellakliefhebbers die een dupe goed genoeg vinden. Zelf heb ik de ervaring dat zo’n dupe-artikel me alleen maar geld kost. Want ik zie altijd verschillen en dan zet ik uiteindelijk alle getoonde lakken op mijn wenslijst. Het zou leuk zijn als er een blogger zou zijn die de kleuren zoekt die mijn man kan gebruiken als zijn autolak een ietsiepietsie beschadigd is en die mijn zoektocht naar de juiste roodtint kan stoppen. En dan heb ik er gelijk weer een mooi lakje bij.

image

Bedankt Pippi, ik kijk nu al uit naar volgende maand.

3 thoughts on “Bekentenissen van een Nagellakverslaafde #2

  1. Judithr8 28 Mrt, 2014 om 12:46 Reply

    Leuk verhaal om te lezen!

  2. NailTalk (@MTerveer) 30 Mrt, 2014 om 13:27 Reply

    Hihi wat leuk geschreven zeg, en wel herkenbaar sommige dingen!

  3. Renee 30 Mrt, 2014 om 23:26 Reply

    Ie van fogan en china glaze (vooral fogan) dupen aardig ( voor mij helemaal) met het ikea rode tafeltje

Geef een reactie

