Nailart – stempelen

Frustraties all over! Het stempelen lukt(e) mij maar niet.
Na veel tips and tricks van o.a. Mariëlle en Claudia heb ik mijn stempel spullen weer te voorschijn gehaald.
image

 

Ik ben er dus achter (denk ik) waarom het stempelen mij niet lukt.
De goedkopere plates van de action, essence en de markten e.d kan ik dus niet mee stempelen.
Het resultaat is dan, halve stempels op mijn nagels of helemaal niks!

Ook heb ik plates van M.a.s.h.
Deze zijn iets duurder in prijs.
Kwaliteits dingetje?
Geen idee maar met de M.a.s.h plates lukt het stempelen mij wel!
Ik ben zo blij als een kind, al die tijd heb ik mijn plates weg gestopt in een hoekje, zonde!

Voor de stempel nailart die ik heb gemaakt, heb ik de volgende producten gebruikt:
Base en top coat.
Chanel #559 Frenzy.
Catrice C03 Occult.
M.a.s.h plate #43
Oud pasje en stempel kussen.
image

Stap 1:
Als eerste heb ik mijn nagels met een base coat gelakt. Daarna lakte ik mijn nagels met Chanel Frenzy.
Dit laat je heel goed drogen én uitharden.
image

Stap 2:
Lak Catrice Occult op je image plate.
image

Schraap daarna al het overtollige nagellak eraf met een oud pasje (of gewone schraper).
image

Druk dan ‘rollend’ je stempel kussen op de plate.
image

‘Rol’ het daarna op je nagels.
Waarom rollen?
Als je echt stempelt krijg je niet het juiste en mooiste resultaat.

Je nagelriemen e.d. even schoonmaken, aflakken met topcoat en klaar.
image

image

Waarom gebruik ik een oud pasje?
Tip van Mariëlle zo komen er minder krassen op je plate en blijven ze mooi.
Ook heb ik gemerkt dat het op de een of andere manier beter ‘in’ de plate komt als met de bijbehorende schraper.

Ik ben dus helemaal blij dat het stempelen mij nu wel lukt.
Dus ik ga op zoek naar goede leuke image plates, liefst full size, die vind ik gewoon het leukst.

13 thoughts on “Nailart – stempelen

  1. Pippi van Merwijk 15 Jan, 2014 om 08:06 Reply

    Dan ga ik het ook maar weer eens proberen, want ik vind jouw mail art erg mooi. Dat wil ik ook kunnen!

  2. Esmee van der Meer 15 Jan, 2014 om 08:20 Reply

    leuke nail art, vind de combinatie erg tof!!
    XOXO esmee

  3. Marielle 15 Jan, 2014 om 08:37 Reply

    Het was en hele bevalling maar ik ben blij dat het jou nu ook lukt hihi

    • dailynailsart 15 Jan, 2014 om 09:34 Reply

      Ja dat was het zeker…maar ben blij dat het nu wel lukt.

  4. sandenova 15 Jan, 2014 om 09:23 Reply

    Nu ik nog… kan ik nog meer mooie dingen maken!

  5. Soraya 15 Jan, 2014 om 19:39 Reply

    Wat goed dat het nu gelukt is! Ik ben ook geen held als het op stempelen aankomt.
    MoYou London heeft trouwens ook erg leuke plates! (Mocht je daar willen bestellen, met de code SAMMY20 krijg je 20% korting op je eerste aankoop.)

  6. […] Hier vind je uitgebreide uitleg over hoe je moet stempelen. […]

  7. zomijntje 12 Jan, 2015 om 09:54 Reply

    Wauw! Deze vind ik echt supermooi. Ik denk dat ik maar eens wat leuke nagel versier dingies voor mijn verjaardag ga vragen. Zo’n rolstempelkussen e.d.?! Tof hoor Daphne.
    Hoe lang doe je nou eigenlijk over zoiets?
    Greets, Mijntje.

    • dailynailsart 12 Jan, 2015 om 09:55 Reply

      Dankjewel. Als je eenmaal weet hoe het moet heb je al je nagels in 15 min gedaan

      • zomijntje 12 Jan, 2015 om 10:09

        Oh, dat valt dan nog wel mee!

  8. Sacha 2 Sep, 2015 om 22:22 Reply

    Wat gek zeg, met cartrice lukt het mij dus helemaal niet haha! Wel een mooie creatie is het!

Geef een reactie

