Nailart – Addict time : Bloemen

Het is weer zover! Nailart – Addict time.
Deze maand gaf ik Viviana als thema bloemen.
Lezen jullie mee wat ze ervan gemaakt heeft.

‘Deze maand daagde Daphne me uit om een bloemen nail art te maken. Ik had het mezelf makkelijk kunnen maken met een bloemen stempel van een imageplate of bloemetjes met een dottingtool te maken. Maar dat heb ik al vaak gedaan, en ik wilde jullie ook niet vervelen met weer een stempel nail art. 
Dus besloot ik een onestroke nail art te maken. Op internet en youtube zie je veel van deze nailarts, en in de filmpjes lijkt het allemaal zoo simpel als wat. 
Tenminste zo komt het op mij altijd over …ohhh makkie denk ik dan. Maar toch vind ik het nog steeds erg moeilijk hoor. 
Ik moet hier nog flink op oefenen.
 
Ik begon met een basis van Kiko 392 (jungle green) en begon de bloemen op mijn nagels te ‘schilderen’ met witte en zeegroene acrylverf en een nail art kwastje nummer 2. 
Deze nail art heeft me een hele middag gekost. (Ja ik ben niet snel tevreden, en onervaren.) Mijn kwastje schoot telkens uit, en de bloemblaadjes kwamen niet uit zoals ik wilde. Maar uiteindelijk lukte het me om er iets van te maken wat op bloemtjes lijkt. 
Toen ik het vol trots aan mijn man liet zien, zei hij ‘oh een mooie krop sla’ 🙂 ach tjaaa. Hihi
 
Het leuke van werken met acrylverf is dat je het er makkelijk met een watje met water eraf kunt halen, en opnieuw kunt beginnen. 
Dus een topcoat is wel nodig als je tevreden bent. 
Anders was je het zo weer van je nagels.’
 
‘This month Daphne challenged me to do a flowers nail art. 
Ofcourse I could just pick one of my flower imageplates and do a stamping nail art. Or make some flowers with a dottingtool. But hey, those I’ve done plenty and I don’t want you to get borred. 
So I decided to do a onestroke nail art. You might have seen them on internet or youtube. You can find many of them.. And when you watch the movies you think oooh easy peasy.. Well that’s what I think each time. 
But I still need a lot of practice. It is still a bit more a challenge than I expect. 
 
I started with a base of Kiko 392 (jungle green) and started painting the flowers with a brush size number 2 and a seagreen and white acrylic paint. 
This nailart toke me a whole afternoon. Each time my brush slipt the wrong way or the leaves would’nt come out as I wanted. 
But eventually I managed to make something looking like flowers. When I showed my husband proudly my first ‘flower’ hey said “oh that’s a nice lettuce” uhummm 😉 haha

 

The fun part of working with acrylic paint is that you can remove it easy with water and start over again. 
Soo when finished a layer of topcoat is needed so you won’t wash off your hard work.
 
That was it for this month, I am already looking forward to next month..
 
Dat was het weer voor deze maand, ik kijk al uit naar de volgende…’
 
Ik vind het echt heel erg goed geslaagd!
Viviana die onestroke techniek heb je beter onder de knie als mij 😉
Check out Viviana her blog as well www.nailartaddict.nl
One thought on “Nailart – Addict time : Bloemen

  1. Viv Nailarts 30 Sep, 2013 om 17:18 Reply

    Hihi dankje Daphne..

Geef een reactie

