Watermarble stappen: ‘bogen’

Veel van jullie vragen: hoe maak je een mooie watermarble.
Eerlijk gezegd heb ik geen gouden tip voor jullie.
Wel kan ik jullie vertellen wat ik gebruik en hoe ik het doe.
Vandaag heb ik dus een ‘bogen’ watermarble stappenplan voor jullie.

Wat heb je nodig:
– bekertje water op kamer temperatuur (mijn voorkeur spa blauw)
– wattenstaafjes
– naald/saté prikker
– nagellak
Stap 1:
Laat kleur voor kleur 1 druppel nagellak in het water ‘vallen’
Doe dit net zo vaak tot je bekertje aardig vol is met kleur.
Stap 2 :
Ga met je naald/saté prikker door het water, maak als het ware 4 vakken (zie foto)
Stap 3:
Herhaal stap 2 iedere keer tot je veel vakjes hebt.
Stap 4:
Doe stap 3 zoveel mogelijk tot je de ‘bogen’ patroon in het water hebt.
Stap 5:
Leg je nagel op het water, laat deze in het water. Terwijl je vinger op het water ligt haal je met je wattenstaafje het ‘overtollige’ nagellak weg.
Haal dan pas je vinger uit het water.
Stap 6:
Even alles schoonmaken rondom je nagels en klaar!
Je kan je vingers afplakken met tape, dit zodat je minder hoeft schoon te maken. Ik doe dit niet omdat ik het teveel gedoe vindt.
Als je alle stappen goed hebt gevolgd zou dit je eind resultaat moeten zijn.
Hebben jullie nog vragen? Dan mag je die uiteraard stellen 😉
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben gehad.
Voor deze watermarble heb ik 3 lakken uit de LE van Catrice gebruikt: C02 Floralilac, C04 Rosebud, C05 Blossom you, Blossom me.
Komen je kleuren niet zo fel naar boven?  Gebruik dan witte nagellak als basis.
4 thoughts on “Watermarble stappen: ‘bogen’

  1. Sonja van de Sande 9 Sep, 2013 om 07:37 Reply

    Supermooi…

  2. Soraya Khaled 9 Sep, 2013 om 08:17 Reply

    Wat ontzettend mooi!

  3. margriet kuper 9 Sep, 2013 om 18:21 Reply

    heel erg mooi…ik ga t binnenkort weer eens uittesten.. ook mooie kleuren zo samen.

  4. […] daarna lijnen met je saté prikker of naald. Hier kan je een uitgebreide tutorial […]

Geef een reactie

