Watermarble

Ik ben echt een groot fan van watermarble.
Zo zullen jullie al best vaak me selfmade watermarbles voorbij hebben zien komen.
Hier een kleine selectie van een van me favorieten.

Vaak krijg ik de vraag:
-welke nagellak gebruik je?
-hoe voorkom je dat er een ‘velletje’ op komt?
-wat voor water gebruik je?
Zoals jullie denk ik ook wel weten ben ik een fan van oa safari.
Safari nagellak gebruik ik dus ook vaak voor me watermarble.
Maar ook Catrice gebruik ik.
Je hebt er ook speciale nagellak voor maar die is best “prijzig”.
Wat belangrijk is, is dat je niet te dikke nagellak gebruikt. Vooral ook geen snel drogende nagellak.
Ook is het handig om je nagels eerst in de kleur wit te lakken.
 Zo komen je kleuren van de watermarble mooier en duidelijker uit.
Het voorkomen van het ‘velletje’.
Of je nagellak is snel drogend.
Of je hebt te lang gewacht met het ‘dippen’ van je vinger. Dit betekend dat je nagellak dan te lang in het water heeft gezeten en dus al deels is opgedroogd.
Wat voor water gebruik je?
Ik werk met ‘gewoon’ kraanwater. Of spa blauw.
Zorg ervoor dat je water op kamer temperatuur is. (Of dezelfde temperatuur als je nagellak).
Dit waren een paar tips om aan de slag te gaan met je eigen watermarble.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
En uiteraard mag je je vragen nog stellen.
Dus wil je nog meer weten, laat een reactie achter.
2 thoughts on “Watermarble

  1. Viv Nailarts 8 Apr, 2013 om 06:41 Reply

    Mooie watermarbles. Ik gebruik ook Spa blauw. Ons kraanwater is echt but.

  2. Daphne Smit 8 Apr, 2013 om 07:03 Reply

    Thnx! Ja ik vaak ook spa blauw. Lang leve Rotterdam haha.

Geef een reactie

